Pagina's

zaterdag 22 december 2012

Save the last one for ???


Hallo lieve blogdinnetjes,

Vandaag ga ik proberen iets uit te leggen.
Het verschil tussen een "gewone" en
een transparante digi. 
Ik kreeg een aantal vragen over het gebruik van een transparante digi op de mannenkaart.

Afhankelijk van de download sla ik een afbeelding op als een JPEG- of als PNG-bestand.
Een digistempel in JPEG is misschien nog het beste te vergelijken met een afdruk op een wit vel papier
en een digi in PNG (transparante digi)
met een afdruk op een stukje mica.
De afdruk op het witte vel kan ik achter de afdruk
op het mica houden zonder dat de afbeelding
op het stukje mica "verdwijnt".
Doe ik dat andersom dan "verdwijnt" de afdruk
op het mica onder het witte vel.

Is deze uitleg verkeerd of onduidelijk.....mail me dan.

Dan wil ik hier vandaag mijn laatste kerstkaartje van dit jaar laten zien. Kan nog net voor de Kerst, toch? 
Gisteren stond dit kaartje op het blog van Crealies.


De Doily Elements heb ik tussen enkele ovalen geplakt zodat ook de achterkant netjes afgewerkt is en er nog plaats is voor een extra kerstwens.

Gebruikte materialen:
Linnenstructuur papier rood en wit
3d-plaatje ?
Nestabilities "Classic Ovals Large" S4-110 en
"Classic Scalloped Ovals Large" S4-111
van Spellbinders
Voor de rand Doily Elements CL DE 02 van Crealies
Tekststempeltje "Prettige feestdagen" van Crealies gestempeld op Text Tags CL TT 02
eveneens van Crealies
Distress Powder "Fired Brick" van Ranger
Domestuds rood nr. 53 Ø 5mm, 4mm en 3mm
Satijnlintje rood ± 20cm

Liefs Wilma

30 opmerkingen:

  1. Hij is weer helemaal toppie Wilma.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart Wilma,
    heel leuk gedaan.

    groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de uitleg Wilma, maar dat deze digibeet niet eens weet hoe ze dingen opslaat zal je niet verbazen denk ik whahaaaaaaaaaa!!
    Prachtige afsluiter voor de kerst, fijne dagen!!!

    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat heb je prima uit gelegt Wilma.
    je hebt een prachtige kaart gemaakt.
    nou mijn laatste kerstkaart kan ik wel tot volgend jaar door gaan zoveel kan ik nog laten zien.
    dus na de kerst zie je nog kerstkaarten van me.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt Wilma!! Hij kan zo de boom in! :-)
    Lieve groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo wilma
    wat is dat super mooi ge maakt
    groeyjes brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je hanger,mooi gemaakt.
    Je uitleg is voor mij snapbaar (hihi),ik ben blond.

    Fijne dagen en groeten WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi weer Wilma! Leuk gedaan :)

    groetjes en fijne feestdagen!

    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Wilma,
    Het spreekwoord zegt lest best.
    Nou jouw laatste kaartje is ook een super leuk kaartje.
    Ik wens je ook hele gezellige kerstdagen en ook een heel prettig weekend.
    groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is prachtig mooi Wilma.
    Echt schitterend.
    Hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2013 gewenst.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is weer superssssss, heel mooi gemaakt
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een mooie chique hanger Wilma! Super mooi gemaakt, heel stijlvol! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel mooi laatste Kerstkaartje Wilma, SUPER gelukt.
    Wens ik jou en je familie FIJNE Kerstdagen en een heel GELUKKIG, GEZOND 2013 en dat we nog veel kunnen genieten van elkaars creaties.
    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een prachtige kerstkaart. Zo ook je vorige 2 kaarten. En ja ik kan heel goed schaatsen, maar ... ik durf niet meer, ben zo bang, dat ik iets breek als ik val. Jouw kaart met de schaatsen vind ik weer een beauty!!

    Fijne dag en groet van Alexan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart, en Tuurlijk kan het nog, kerst is nog niet begonnen hoor :)
    Fijne dagen en ben benieuwd wat voor creativiteit je ons weer laat zien in het nieuwe jaar :)
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor de uitleg Wilma..denk dat ik het snap. Je laatste kerstkaart voor dit jaar is een goede afsluiter..leuk geworden hoor!

    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Stunning so much work you have put into this. Wishing you a Merry Christmas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is schitterend Wilma het is echt een plaatje!!.

    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wauwwww wat een super kaart wilma
    schitterend

    wens je fijne feestdagen en een gezond en creatief 2013

    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer zo'n mooie originele kaart Wilma, prachtig is hij! Ook je uitleg is duidelijk, ben af en toe ook met digi's aan het puzzelen.

    Groetjes Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Wilma,

    Wat een mooie afsluiter deze kaart hij is zo super de luxe en heel erg origineel.

    Liefs Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige kerstcreatie heb je ervan gemaakt.

    Fijne feestdagen.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Wilma, das ist eine sehr schöne und sehr aufwendige Karte. Eine wunderschöne Weihnachtskarte.
    Liebe Grüsse, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Wilma,

    Mooie hanger heb je gemaakt,en ik wil je bedanken voor al je lieve berichtjes op mijn blog,en ik wil je bij deze ook het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar,en dat we maar vaak van al je mooie creatie's mogen genieten.
    Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Wilma, wat een schitterende creatie heb je ons weer voorgschoteld. Prachtig!
    Fijne dagen gewenst.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi hoi Wilma,
    dat heb je heel duidelijk uitgelegd!
    Ik vind het kaartje helemaal prachtig, ook voor jou en je familie hele fijne dagen toegewenst!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Wilma

    Wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt en wat een goede uitleg er bij ik wens je fijne dagen

    Truus
    bedankt voor je reactie op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig kaartje! Jij ook fijne Kerstdagen en een heel creatief 2013!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wilma jij ook hele fijne en gezellige kerstdagen en een heel creatief 2013

    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.