Pagina's

dinsdag 15 maart 2016

Workshop - Tutorial


Hoi, hoi, lieve blogdinnen,

Oeps.....deze workshop/tutorial
heb ik hier niet laten zien.
Ik heb niet goed opgelet en dit
bericht "in concept" laten
staan.....het was afgelopen zondag
ook zulk mooi weer. We hebben een
flinke wandeling gemaakt en uit
de wind en in het zonnetje op
een terras aan het water gezeten.
Zo krijgen we weer wat kleur
op onze wangen.

Dit is de Crealies workshop - tutorial:

Neem een strook kaartenkarton
van 13,5 x ± 21 cm
Leg de grootste stans met de
snijrand naar beneden, tegen de rand
en op de goede kant van het kaarten-
karton en plak de stans met
non-permanente tape vast
Leg, eventueel met behulp van een
geodriehoek of liniaal, de middelste
stans op het kaartenkarton en plak deze
stans met non-permanente tape vast

Herhaal dit met de kleinste stans
Draai door de stansmachine

Zo ziet e.e.a. eruit na het stansen
Verwijder het kaartenkarton aan
de rechterkant van de grootste
stans (zie ook onderstaande foto)

Leg de meegeleverde "rilstans", op
de goede kant van het kaartenkarton
met de rilrand naar beneden, precies
tussen de rand van de kaart en de
eerste vouwlijn, behalve op de
gestanste deel (de "8-hoek")
Op bovenstaande foto zie je
de achterkant van de kaart

Herhaal het bovenstaande tussen
de 2 andere rillijnen, gemaakt met
de middelste en de kleinste stans

Dit is het resultaat van het stansen,
het verwijderen van enkele delen
aan de  rechterkant en het
maken van 2 extra rillijnen

Vouw de kaart zoals te zien is
op bovenstaande foto
Maak, eventueel met behulp van
"rilstans" een vouwlijn op een afstand,
dusdanig om een vierkante kaart te
maken Snijd af op 1 cm van de rillijn

Plak een kaart van 13,5 cm x 13,5 cm
tegen de linker rillijn (op de plakrand)
Zo ontstaat een dubbele vierkante
kaart. Versier naar eigen inzicht,
de binnen- en de buitenkant

Dit is versierde kaart die
ik heb gemaakt  met

Crealies items:
Crea-Nest-Lies XXL no. 18
Creative Shapes no. 11
Uno no. 23 Bloem 14/Flower 14
Set of 3 stansen no. 23
Bloemen 14/Flowers 14
Double Fun no. 12

Mocht er iets niet duidelijk zijn
dan mag je mij altijd aan mijn
jasje trekken en dan hoop ik je
zo snel mogelijk te kunnen helpen.

Heb je geen hulp nodig, maar wel
al een creatie gemaakt met, natuurlijk,
stansen van Crealies.....laat je creatie
dan in de Crealies Facebookgroep zien.

Tot ziens en liefs Wilma

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi deze kaart Wilma, en ook heel duidelijk uitgelegd....alleen wel een probleem....ik heb de stans (nog) niet....maar ik ben aan het sparen voor de Knotsgekke kaarten dagen in Den Bosch....dus je weet maar nooit...kan ik binnenkort ook zo een prachtige kaart maken...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WoW, het duizelt me bijna! Als ik de stans had zou ik het echt. Stap voor stap moeten bekijken. Het ziet er wel super chique uit in wit.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi het lijkt me wel moeilijk maar je legt het heel goed uit groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat een super mooi kaartje!
    Groetjes lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kaartje !
    Leuk met de tutorial .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.