Pagina's

vrijdag 5 oktober 2012

Workshop-Tutorial


Hallo allemaal,

Bijna hoor ik jullie zeggen.....dit doosje
heb ik al eerder gezien. Klopt helemaal. 
Ook op het Hobbyjournaal heb ik
dit doosje laten zien. Omdat er heel
veel vragen kwamen naar de maten van
dit zeshoekige doosje heb ik, voor
de liefhebsters, een workshop gemaakt. 

De workshop is ook HIER te downloaden.



Stans met Creatable LR0236
deel A 2 maal 
en deel B 2 maal (foto 2)
Snijd of knip een strook
van 3,5cm x 26cm
Ril strook C over de gehele
lengte op 1cm (foto 2)
Ril strook C in de breedte op 
1cm - 6,5cm - 10cm - 13,5cm
- 19cm en op 22,5cm
Snijd of knip driehoekjes uit strook C
Snijd of knip een strook
van 4cm x 27cm
Ril strook D (voor het dekseltje) 
over de gehele lengte op 1cm (foto 2)
Ril strook D in de breedte op 
1cm - 6,8cm - 10,4cm - 19,8cm
en op 23,4cm
Snijd of knip driehoekjes uit strook D



Vouw van de stroken de bodem
en het dekseltje (foto 3)
Plak de bodem op deel B
Plak het dekseltje onder deel A
Snijd of knip een 6-hoek passend
voor de bodem en een 6-hoek
passend voor het dekseltje
Plak de delen B verhoogd
met foam op de delen A
Links op foto 4 is het dekseltje
te zien en  rechts de bodem



Op foto 5 is het doosje gesloten te zien
Versieren naar eigen inzicht
Op foto 1 en op foto 6 zijn o.a.
de bloemen te zien waarmee
het doosje versierd is.


Alle gebruikte materialen op een rijtje:
Creatable LR0236 van Marianne Design
Creative Flowers CL CF 13 van Crealies
Creative Shapes CL CS 01 van Crealies
Paper Flowers en Roses
Hotfix domestuds sky blue nr. 60 Ø 2mm

Download HIER de workshop
in woord en in beeld

Heel veel freubelplezier.

Liefs Wilma

32 opmerkingen:

  1. Superssssssss wat een mooi doosje is dat geworden, dat is echt leuk om een kadootje in te geven, alhoewel......ook zonder kadootje is het al een feest om hem te krijgen haha
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwwww! Die is echt geweldig!!! Ik ga hem vast een keer proberen te maken.
    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk,leuk,Wilma,
    En fijn dat je er een tutorial van gemaakt hebt.
    Zeker de moeite waard om m een keer te maken.

    Groeten WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi wilma
    heel hartelijk dank voor het delen en nu nog snel naar de winkel om die prachtige mal te kopen:-))
    fijn weekend en groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wowwwwwwwwwwwww wat gaaf zeg, vind ze helemaal super Wilma, prachtig gemaakt.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende doosjes Wilma,
    Hartelijk bedankt voor de uitleg. Heel fijn,
    Groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er Op en Top verzorgd uit hoor!!!!
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Wilma,

    Dit is helemaal super, een hele goede uitleg en maten.
    En weer een super mooi doosje en mooie kleur.
    Ik vind het ook erg leuk om te maken,dank je wel .
    lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wilma wat is dit een sierlijk doosje! Bedankt voor je uitleg!!

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had dit doosje dus nog niet gezien. Wauw wat is die mooi zeg! Dat ga ik zeker eens proberen. Dank je wel voor de tutorial :)

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, liebe Wilma, So kann ich es noch besser basteln. Sehr schön und vielen Dank.
    Liebe Grüsse, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterend doosje en wat een duidelijke uitleg!.

    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooo, Wilma toch. Wat heb je nou toch weer voor moois gemaakt. Ik vind het helemaal super geweldig. En ook bedankt voor de goede uitleg.
    Fijn weekend nog.
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeeetje wauwwww wat is die gaaffff zeg !
    Die zet ik op mijn to-do-list.
    Wat leuk dat je er een tutorial
    van hebt gemaakt.

    Grtjs Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterend doosje, helaas heb ik die mooie mal niet.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauwwwwwwwww die had ik nog niet eerder gezien wat is die kei gaafff zeg, schitterend

    ik ga eens kijken of ik hem ook kan maken..aan de hand van de workshop bedankt wilma

    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig doosje en bedankt voor je uitleg ik ga hem zeker maken groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw wat een super mooi doosje.
    erg mooi gemaakt.

    veel liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma,

    Heel erg bedankt voor je Tutorial van het prachtige doosje.
    Dat ga ik vast en zeker een keer maken.
    Fijn weekend.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is een prachtig doosje Wilma.
    Echt schitterend mooi.
    Heb verder een fijn weekend.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wowww Wilma,wat heb je dit schitterend gemaakt.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vielen lieben Dank für die tolle Anleitung.
    Mußte es gleich mal ausprobieren
    LG Gisela

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gave creatie! En wat leuk dat je er zo'n duidelijke tutorial van gemaakt hebt. Schitterend!

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fantastic tutorial, thanks so much Wilma. Love the ornate look of the boxes.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Wilma,

    Wat een super mooie doosje en schitterende kleuren heb je gebruikt, en natuurlijk weer bedankt voor de beschrijving ga hem zeker een keer maken.

    Gr...Bep ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi hoi Wilma,
    o wat een leuk doosje en wat leuk en liuef dat je er een tutorial van geeft,
    dit ga ik uitproberen,
    wat heb je het netjes afgewerkt!
    Dank je wel!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, helemaal te gek!
    Vond het doosje meteen al mooi en nu kan ik het dan ook maken.
    Dank je wel, Wilma.

    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi gedaan Wilma! En duidelijk uitgelegd!
    Lieve groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi hoor Wilma. En wat handig de tutorial erbij. Je weet dat ik van de doosjes en zo ben, maar ik moet je bekennen dat ik altijd wat moeite met dit soort randjes heb. Vraag me niet waarom, waarschijnlijk lukt het me best als ik bezig ben, maar...hij blijft op mijn to-do lijstje staan.

    Groetjes Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow Wilma wat super gemaakt die mallen heb ik me ook gekocht en ik ga zeker je workshop maken!!!!

    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.