Pagina's

dinsdag 13 april 2021

Green plants. Groene planten. Green fingers. Groene vingers


Een felicitatiekaartje met zeshoekige bloempotten met daarin allemaal groene plantjes. A congratulatory card with hexagonal flowerpots containing all kinds of green plants.

Hoi, hoi, lieve blogdinnen,

Green - Groen


Groene vingers bij K&K.....
laat die "opdracht" nou precies op
mijn lijf zijn geschreven. Waarom?
Dat zal ik jullie "later" laten zien.

Green plants - Groene planten

Foto van bloempotten met groene planten als voorbeeld van het Knutsels en Kadootjes blog. Photo of flowerpots with green plants as an example of the Knutsels en Kadootjes blog.
Bij K&K willen ze graag
groene planten, green plants, zien
en dan ook nog in een bloempot.
Aan die opdracht heb ik, denk
ik, toch wel voldaan.....toch?


En dan nu "later".....

Foto van diverse stekjes op de vensterbank in de keuken. Photo of various cuttings on the windowsill in the kitchen.
Op de vensterbank in de keuken staan
allerlei plantjes. Helemaal links
een stekje dat ik van Sylvia heb
gekregen. Helemaal rechts zie je
enkele stekjes die ik van Ineke,
de overbuurvrouw, heb gekregen.

Clivia

Foto van een Clivia in bloei. Photo of a Clivia in bloom.
Nu ik toch bezig ben om jullie een
kijkje in "mijn keuken" te geven.....
de Clivia.....deze staat bij de voordeur
en is al meer dan 20 jaar oud.


En nog een kijkje in de keuken

Foto van kleine vaasjes met stekjes die nog wortel moeten schieten. Photo of small vases with cuttings that have yet to take root.
Dit zijn kleine vaasjes met stekjes
die wortel moeten schieten voordat ze
in een pot met grond terecht komen
en deze staan ook in de keuken.

Challenge


Met dit felicitatie-kaartje wil
ik graag meedoen aan:
Challenge "groene vingers" K&K

Bedankt voor het langskomen
en graag tot een volgende keer.

 Liefs Wilma

Crealies Stansen/Dies:

8 stansen voor zeshoeken. 8 dies for hexagons. 12 stansen voor rechthoeken met stippen. 12 dies for rectangles with dots. 12 stansen voor rechthoeken met dubbele stippen.12 dies for rectangles with double dots.
2 stansen voor blaadjes. 2 dies for leaves. 2 stansen voor blaadjes. 2 dies for leaves. 2 stansen voor blaadjes. 2 dies for leaves.
2 stansen voor blaadjes. 2 dies for leaves. 3 stansen voor blaadjes. 3 dies for leaves. Stansen voor "hartelijk gefeliciteerd" met bijpassende schaduw. Dies for "Happy Birthday" (Dutch words) with matching shadow.
I am proud to be a designer for Crealies

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart met mooie bloempotten. Ik ben ook weg van planten. Toevallig hebben wij ook een Clivia, die we al heeeeeel wat jaren hebben. Ik denk dat die van ons ook al wel zeker 20 jaar oud is, als het niet langer is!? Die staat bij ons ook zo mooi in bloei. De bladeren blijven ook altijd zo mooi groen. Die doe ik om de zoveel weken ook altijd met een natte doek af.

    Lieve groetjes, Astrid xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Wilma, je heb heel wat stekjes en plantjes staan de clivia is schitterend net als je kaartje heel leuk gedaan met de plantjes in de leuke potten, fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow mooi planten kaartje en wat heb je prachtige echte planten! Groetjes Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Wilma je kaartje met planten.

    Maar je echte planten vind ik het mooist.
    Vooral de cliva had mijn oma ook en staat nu bij mijn
    broer...heeft door de noodgedwongen verhuizing 2 jaar niet gebloeid.

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kaart is erg leuk geworden. Ik vind je geometrische bloempotten echt tof! Jij hebt echt wel groene vingers zeg. Dat is aan mij niet zo besteed, het lukt mij nooit om planten in leven te houden....
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi dit groene plantenkaartje Wilma...zo een leuk idee voor die potjes...en tjee jij heb wel groene vingers zo te zien...heel sfeervol hoor, zeker die mooie clivia in bloei is PRACHTIG!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij hebt echt wel groene vingers Wilma.
    De plantjes en de stekjes staan er fris bij!
    Maar vooral de clivia on bloei....gaaf!
    Je kaartje met de plantjes is ook gaaf zeg!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaart met mooie planten maakte je Wilma.
    Ik snap dat jij van planten houd als ik die mooie foto’s van jou zie...ze staan er goed bij.
    Toen wij ruim 5 jaar geleden verhuisden had ik een huis vol planten mee uit het oude huis,ondertussen is er NIKS meer over :( dit is zo’n donker huis,niks doet het hier...
    Alleen in de keuken staan een paar kleine planten die het doen, daar is het lichter...
    De clivia had ik ook, mijn moeder had een grote en die gaf heel veel stekjes, helaas is mijn moeder er niet meer en ook geen stekjes dus....
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.