Pagina's

dinsdag 9 november 2021

Techniek met vaseline. Technique with Vaseline


Een mini-slimline felicitatiekaart met bloemen en met een ondergrond gemaakt met vaseline en pigmentpoeders. A mini-slimline congratulations card with flowers and with a background made with Vaseline and pigment powders.

Hoi, hoi, lieve blogdinnen,

Techniek - Technique


Graag wil ik wel vooraf
vertellen dat ik deze techniek
ergens op internet heb gezien,
maar ik weet niet meer waar!

Vaseline


Voor dit kaartje heb ik vaseline
gebruikt, niet om de bloemen
in te kleuren, maar om de
lichtere cirkeltjes te krijgen.

Hiervoor heb ik op wit karton
gelegd en daarna met mijn
vinger vaseline aangebracht
op alle kleine cirkeltjes.

Na het verwijderen van
heb ik poeder gestrooid van
groen en turquoise en alles
beneveld met water uit

Let op - Pay attention


Nu komt het.....je moet alles
goed aan de lucht laten drogen,
wel een hele nacht lang.....oeps!
Of je echt een hele nacht moet
wachten weet ik niet, maar
zo heb ik het gedaan.
Gebruik je een heatgun dan
zal de vaseline verbranden en
krijg je niet zo'n mooi resultaat.

Close-up

Een close-up van de gestempelde en ingekleurde bloemen en blaadjes. A close-up of the stamped and colored flowers and leaves.
Voor deze bloemen heb ik de
stansen en stempels van
A Perfect Match no. 01 en 02
gebruikt en de middelste bloem
met foam verhoogd opgeplakt.

Cirkeltjes - Circles

Een close-up van enkele cirkeltjes gemaakt met vaseline en een stencil (met cirkeltjes). A close-up of some circles made with Vaseline and a stencil (with circles).
Dit zijn de cirkeltjes na een nachtje
drogen en het verwijderen van
de vaseline met een droog doekje.

Overzichtsfoto - Overview photo

Een overzichtsfoto van het mini-slimline felicitatiekaartje met enkele gebruikte stansen. An overview photo of the mini-slimline congratulation card with some used dies.
Dit is mijn kaartje samen met
enkele Crealies producten.

Bedankt voor het langskomen
en graag tot een volgende keer.

Liefs Wilma (voor Crealies)

Crealies producten


Crealies Stansen/Dies:

Crealies Stencilzz & Maskzz:

Crealies Basis/Basic:
Set van 5 stansen om de stempels van bloemenboeket A uit te stansen zonder wit randje. Set of 5 dies to diecut the stamps of flower bouquet A without a white border. Set van 9 stansen om de stempels van bloemen en blaadjes A te stansen zonder witte rand. Set of 9 dies to diecut the stamps of flowers and leaves A without a white border. Set van 3 stansen om een mini slimline kaartje te maken. Set of 3 dies to make a mini slimline card.
Set van 4 stansen voor "hartelijk gefeliciteerd" met schaduw. Set of 4 dies for "congratulations" (Dutch words) with shadow. Set van 2 stansen om ATC-kaartjes te maken met stippenlijn. Set of 2 dies to make ATC-cards with dotted line.
Stencil/Mask met cirkels. Stencil/Mask with circles. Dubbelzijdig klevend foam 1 mm. Double sided adhesive 1 mm. 3 spuitflesjes (penvorm). 3 spraybottles (pen shape).
Set van 5 clearstempels om boeketjes bloemen te maken (boeket A). Set of 5 clear-stamps to make bouquets of flowers (bouquet A). Set van 9 clearstempels om boeketjes bloemen te maken (boeket B). Set of 9 clear-stamps to make bouquets of flowers (bouquet B).
Turquoise pigment poeder. Turquoise pigment powder. Groen pigment poeder. Green pigment powder.
I am proud to be a designer for Crealies

2 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma,
    wat een leuke techniek, nog nooit van gehoord. Of ik het ga proberen weet ik niet, maar het effect is wel gaaf. Je kaart is heel mooi en lekker fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart heb je met deze techniek gemaakt. Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Het geeft een heel leuk effect. Je kleurencombinatie is ook heel geslaagd.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.